Jak długo trzeba czekać na wyniki odchudzania?

0
71

Czas potrzebny do zobaczenia (a inni do zauważenia) wyników utraty wagi mogą się różnić w zależności od osoby. Wiele czynników, w tym rozmiar początkowy i plan żywieniowy, może mieć duże znaczenie. Generalnie jednak wiele osób może zobaczyć wyniki w ciągu jednego do dwóch tygodni, jeśli trzymają się swojego planu.

Jak długo trzeba czekac, aby zobaczyć wyniki odchudzania?

Istnieje wiele różnych czynników wpływających na to, jak szybko zobaczysz wyniki diety. Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak szybko pokaże się utrata wagi. Oto niektóre z powodów, dla których wyniki mogą się różnić.

Rozmiar początkow

Jeśli twoja waga początkowa spada do otyłego zakresu wskaźnika masy ciała, nie jest niemożliwe, aby Twoja waga zmieniła się do 20 funtów w j ramie. Jednakże, jeśli jesteś drobną kobietą i tracisz 20 funtów, to taka utrata wagi może być różnicą między kilkoma rozmiarami odzieży. Byłoby jednak prawie niemożliwe (i strasznie niebezpieczne), aby maleńka kobieta straciła na wadze tyle dziennie. Jeśli jesteś mniejszy, prawdopodobnie będziesz miał mniejszą wagę do stracenia i spadnie nieco wolniej. Gdy Twój początkowy rozmiar ciała jest większy, prawdopodobnie stracisz większą wagę w szybszym tempie – szczególnie w pierwszych dniach programu.

Typ diety

Niektóre diety są ustawione tak, aby obejmowały fazę początkową, w której tracisz więcej wagi. Atkins, South Beach i wiele innych popularnych programów obejmuje skok przez tydzień lub dwa, kiedy ograniczenie jedzenia jest bardziej intensywne i tracisz więcej wagi. Możesz stracić pięć funtów lub więcej tygodniowo w tej początkowej fazie. W rezultacie utrata masy ciała będzie zauważalna wcześniej.

Spożycie węglowodanów

Ograniczenie węglowodanów może prowadzić do szybkiej utraty wody. Kiedy tracisz wagę wody, prawdopodobnie poczujesz i będziesz chudszy. Dla niektórych osób utrata ciężaru wody może spowodować różnicę między dwoma różnymi rozmiarami odzieży. Ale utrata masy wody jest inna niż utrata tłuszczu. Chociaż redukcja węglowodanów jest dla wielu osób na diecie inteligentnym podejściem do odchudzania, musi być częścią kompleksowego programu zdrowego odżywiania, aby mogła nastąpić trwała utrata wagi.

Jak często się ważysz

Bardziej prawdopodobne jest, że zauważysz duże zmiany w liczbie, jeśli ważysz się rzadziej. Czemu? Ponieważ jeśli ważysz się raz w tygodniu, wynikiem będzie całkowita liczba funtów straconych w ciągu siedmiu dni. Jeśli ważysz się każdego dnia, prawdopodobnie zauważysz małe zmiany i możesz nawet zauważyć przyrost masy ciała. Istnieje wiele różnych powodów, dla których wasza waga zmienia się każdego dnia i nie zawsze jest wynikiem tego, jak dobrze przestrzegaliście diety.

Jak mierzysz wyniki utraty wagi

Kiedy zaczynasz program diety, twoim celem może być dopasowanie do mniejszego rozmiaru odzieży. A może numer na skali oznacza dla ciebie więcej. Inni chcą zobaczyć zmiany w pewnej części ciała – jak cieńsze uda lub płaski brzuch.

W większości przypadków najprawdopodobniej zauważysz zmiany na skali, zwłaszcza jeśli posiadasz zaawansowaną technologię. Waga cyfrowa może wykrywać niewielkie zmiany w całkowitej masie ciała (nawet ułamkach funta), które mogą być zbyt małe, aby zauważyć je na pojedynczej izolowanej części ciała.
Następnie prawdopodobnie zobaczysz zmiany w ubraniu. Twój rzeczywisty rozmiar nie zmieni się od razu, ale zauważysz, że twoje ubrania zaczynają się bardziej pasować i zwisają trochę luźniej. Najprawdopodobniej zauważysz tę zmianę wcześniej, jeśli zazwyczaj nosisz bardziej dopasowaną (ściślejszą) odzież. Ostatecznie, jeśli pozostaniesz przy swoim programie odchudzania, utrata wagi z całego ciała spowoduje zmniejszenie rozmiaru odzieży.
Na koniec zobaczysz zmiany w każdej części ciała. Oczywiście zmiany te będą miały miejsce podczas całego procesu odchudzania. Ale na przykład nie możesz zauważyć cieńszych ud, dopóki nie stracisz kilku kilogramów. Bardziej prawdopodobne jest, że zobaczysz zmiany części ciała wcześniej, jeśli zaczniesz program ćwiczeń podczas diety.

Pamiętaj jednak, że ćwiczenie to może poprawić kształt twojego ciała i sprawić, że będzie ono ciaśniejsze i bardziej atrakcyjne. Jednak poprawiona masa mięśniowa może spowodować zwiększenie masy ciała – nawet jeśli twoje ciało jest mniejsze i wygląda lepiej.
Jak długo zmienia się rozmiar mojej odzieży?

Jedną z najlepszych części podróży odchudzającej jest przejście do sklepu i nauczenie się, że pasujesz do mniejszego rozmiaru odzieży. Dla większości osób na diecie jest to moment, w którym czujesz, że cała twoja ciężka praca się opłaciła. Jak długo to trwa, zanim skorzystasz z tego wyjątkowego doświadczenia? Znowu się zmienia. Wysokość odgrywa dużą rolę.

Jeśli jesteś drobną kobietą, która ma pięć stóp wzrostu, może to oznaczać utratę wagi dziesięciu funtów

że straciłeś nawet dziesięć procent masy ciała. Ta ilość utraty wagi będzie bardzo zauważalna i może zmienić jej rozmiar odzieży do dwóch rozmiarów. Ale jeśli jesteś bardzo wysoką atletyczną kobietą, utrata dziesięciu funtów prawdopodobnie nie będzie nawet zauważalna i może w ogóle nie zmienić rozmiaru ubrania.

Wielu ekspertów twierdzi, że należy się spodziewać zmiany rozmiaru jednego ubrania na każde 10-12 funtów odchudzania.

Ale zwykle nie tracimy wagi równomiernie na całym ciele. Niestety, uparte obszary zwykle wymagają najdłuższych zmian. Twój rozmiar biustonosza może być mniejszy niż rozmiar spodni. Ostatecznie rozmiar ubrania zależy od pomiaru każdej poszczególnej części ciała.

  • Aby zmienić rozmiar spodni, musisz zmniejszyć rozmiar talii o około 1 do 1,5 cala, a rozmiar bioder o tę samą wartość.
  • Aby zmienić swój najlepszy rozmiar, musisz zmniejszyć obwód biustu i talii o około jeden cal w mniejszych rozmiarach (rozmiar 8 i mniej) i 1,5 cala w średnich i większych rozmiarach (rozmiar 10 i więcej).
  • Aby zmienić rozmiar sukienki, musisz zmniejszyć obwód talii, biustu i bioder o około jeden    cal, w zależności od stylu sukienki i preferowanego dopasowania.

Jak długo zobaczyć odchudzanie (przykładowa oś czasu)

Pamiętaj, że nowy rozmiar odzieży i mniejsze ciało nie są jedynymi korzyściami odchudzania. Są to pewne zmiany w utracie wagi, które najprawdopodobniej zobaczysz, oraz przykładowa linia czasu, w której możesz je zobaczyć, jeśli trzymasz się zdrowego planu żywienia o obniżonej kaloryczności i umiarkowanego programu ćwiczeń.

  1. Tydzień pierwszy: Większość dietetyków zaczyna dostrzegać pewne zmiany w skali (zwykle do pięciu funtów) w tym tygodniu. Prawdopodobnie poczujesz się lepiej, ale nie zobaczysz większych zmian w swoim ciele.
  2. Tydzień drugi: Podczas drugiego tygodnia prawdopodobnie zaczniesz dostrzegać zmiany w sposobie, w jaki twoje ciało wygląda i czuje. Ćwiczenia zaczynają być łatwiejsze, a twoje ubrania zaczną być luźne.
  3. Trzeci tydzień: Trzeci tydzień to moment, w którym zaczynasz odczuwać rozmach podczas podróży odchudzającej. Jeśli byłeś konsekwentny w swoim planie, twoje ciało dobrze reaguje i zaczynasz czuć, że program się powiódł.
  4. Tydzień czwarty: Do czwartego tygodnia jest bardzo możliwe, że straciłeś wystarczającą wagę (bezpiecznie), aby być innym rozmiarem odzieży.
  5. Po czwartym tygodniu nowy plan żywieniowy zaczyna być bardziej normalny. W zależności od wagi, którą musisz stracić, możesz zacząć powracać do dostosowanego planu żywieniowego dla utrzymania wagi.

Chcesz szybciej zobaczyć wyniki odchudzania? Istnieją sposoby, aby doładować swoją dietę, aby liczba na skali zmieniała się częściej.
Wyniki odchudzania i wygląd

Wielu dietetyków inwestuje w plan odchudzania, aby poprawić swoje zdrowie. Ale inni robią to, aby zmienić swój wygląd i stać się bardziej atrakcyjni. Oczywiście, niezależnie od tego, czy jesteś – czy też stajesz się atrakcyjny – jest subiektywny, ale naukowcy zbadali wagę, którą musisz stracić, zanim ludzie zauważą zmianę w twoim wyglądzie.

Naukowcy z Uniwersytetu w Toronto ocenili utratę wagi i atrakcyjność twarzy. Ich odkrycia, opublikowane w Social Psychology i Personality Science, sugerują, że musisz stracić około ośmiu lub dziewięciu funtów, zanim inni zauważą różnicę w twojej twarzy. To dobra wiadomość. Zła wiadomość jest taka, że ​​musisz stracić dwukrotnie tę kwotę, zanim inni uznają cię za bardziej atrakcyjnego.

Autor badania Nicholas Rule jest profesorem nadzwyczajnym i Kanadyjskim Katedrą Badawczą Percepcji Społecznej i Poznania na Uniwersytecie w Toronto. W wydaniu wyjaśnił, że badali otyłość twarzy (ilość tłuszczu na twarzy), ponieważ jest to „solidny wskaźnik zdrowia”. Następnie przekazał dobre wieści dla kobiet. „Atrakcyjność twarzy kobiet może być bardziej wrażliwa na zmiany masy ciała” – mówi zasada. „Oznacza to, że kobiety próbujące schudnąć muszą rzucić nieco mniej kilogramów niż mężczyźni, aby ludzie byli bardziej atrakcyjni”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here